חזרה

רשימת קניות- דיאטה קטוגנית

מדובר ברשימה כללית - מומלץ לפנות לגורם מקצועי שיתאים עבורכם את התפריט

חשוב! לקרוא תוויות מזון ולהשוות בין החברות השונות. 

  1. בשר-בקר, כבש, עוף, מומלץ לקנות חלקים שמנים (אסאדו, אנטריקוט, פיקניה) . לבשר טחון ניתן להוסיף שומן (שומן כבש, שומן בקר ועוד). אפשר לבקש מהקצב.
  1. דגים - דגים שמנים :סלמון, בורי, פורל, סרדינים.
  2. ביצים
  3. עלים- ירוקים מכל הסוגים (כוסברה, חסה, עלי בייבי, עלי רוקט, תרד, פטרוזליה)
  4. ירקות- מתאימים ברובם, מלבד ירקות שורש.
  5. שמנים – שמן קוקוס, שמן זית, שמן אבוקדו, שמן MCT , שמן שומשום (כולם בכבישה קרה), חמאה.
    שומן מהחי- ניתן לרכוש אצל הקצב ולעיתים למצוא ארוז במחלקת הקפואים בסופר .
  6. גבינות- גבינות שמנות:
    נפוליאון, גבינת שמנת גד, פילדלפיה, גבינה צהובה, מגוון גבינות קשות וחצי קשות. קוטג' 9%, שמנת חמוצה, יוגורט יווני 10% (euro, גד) 
  7. אגוזים ושקדים- טבעיים, קלוי עשוי להכיל עמילנים. עדיפות לאגוזי פקאן, אגוזי מקדמיה, אגוז ברזיל (לא מעבר ל-2 ליום), קוקס קלוי, קוקוס טבעי מיובש. 
  8. קמחים- קמח שקדים, קמח קוקוס, אגוזי מלך טחונים, קמח פשתן, אבקת פסיליום.
  9. תחליפי חלב- שמנת להקצפה 38% - לא ממותקת, חלב סויה/ שקדים ללא תוספת סוכר ושמן צמחי (לalpro-, ל-vitasi ולמותג green  של שופרסל יש מגוון מוצרים מתאימים)
  10. ממרחים- יש לצרוך את המוצרים להלן במידה. טחינה גולמית (עדיף מלאה), חמאת בוטנים טבעית ללא תוספות סוכר או דבש (למשל של חברת B&D), ממרח שקדים טבעי. 
  1. מיונז- המיונז בסופרים הוא על בסיס שמן צמחי ומכיל סוכר ולכן אינו מתאים לשימוש. ניתן להכין/לקנות מiherb  מיונז על בסיס שמן לא מזוכך (למשל של חברת Primal Kitchen).
  2. שוקולד- מריר 85% ומעלה (1-2 קוביות). השוקולד המריר 90% של חברת גודייבה מקבל הרבה ביקורות חיוביות.
  3. אטריות- סקיני פסטה על בסיס ג'ל קונג'אק, איטריות מירקות כגון זוקיני (ניתן לעשות לבד ע"י מכשיר מותאם דמוי מחדד או לקנות).
  4. לחם- תחליף לחם אותו ניתן לרכוש או להכין לבד. יש לשים לב שלא להגזים בצריכה. לרכישה: לחם שקדים (של חברת eatsane/ תופינה/ keto chef), לחם פשתן (של חברת ביכורים), לחם טחינה (של חברת ביכורים).
  5. ממתיקים- הכי מתאימים: אריתריטול, סטיביה, מונק פרוט, סוויטנגו (שילוב של אריתריטול וסטיביה). במידה ובכל זאת צורכים ממתיקים אחרים, יש לוודא שהם אינם מכילים גם חומר מילוי (דקסטרוז/ סוכרוז). הממתיקים של חברת סוכרזית לרוב אינם מכילים חומר מילוי. ממתיקים רב כהליים אינם מתאימים (מלבד אריתריטול)
  6. פירות- פטל, תות שדה . לצרוך במידה (תותים: 1-4 יחידות, פירות יער: חופן)
  7. שונות- זיתים, קרם קוקוס, קקאו, חמאת קקאו, שומשום, אבקת אפייה, סודה לשתייה 
  8. תבלינים- מלח, פלפל. מעבר לכך, תבלינים שאינם על בסיס צמחי תבלין, יש לצרוך במידה מועטה ולקרוא רכיבים לפני השימוש. חשוב לשים לב כי באבקת מרק כמות גדולה של פחמימות!
  9. שתייה- מים, סודה, תה צמחים, קפה.


לא ניתן לצרוך בדיאטה

  • פירות
  • דגנים וחיטה (לחמים, פיתות, לחמניות, מאפים, פסטה, אורז, פתיתים, קוסקוס, קינואה, כוסמת, כוסמין, מלאווח, ג'חנון, בורקסים, פתית אורז ועוד)
  • סוכרים, ממתקים וחטיפים (שוקולד חלב, שוקולד לבן, קורנפלקס, גרנולה, סוכריות, במבה, ביסלי, תפוצ'יפס, מרשמלו, מעדנים ועוד) 
  • קטניות (חומוס, שעועית, עדשים, פול ועוד)
  • ירקות עמילנים כגון- תפוח אדמה ובטטה
  • חלב וגבינות רזות (לרוב עשירים בלקטוז שמתפרק לגלוקוז)

כתבות נוספות בבלוג

תכנית איזון

מיכל חבושה
5.4.2022

מדוע חשוב להתחיל דיאטה קטוגנית בליווי מקצועי

ד"ר מריאלה גלאנט
3.2.2022