חזרה

ריח רע מהפה כאשר מתחילים בדיאטת קטוגנית

ריח רע מהפה בעת המעבר לתזונה קטוגנית היא תופעה נפוצה אך קיימות מספר דרכים להתמודדות עם התופעה

מדוע המעבר לתזונה קטוגנית גורם לריח רע מהפה?

אנשים רבים עושים כל מה שהם יכולים כדי לרדת במשקל, אך בפועל, זה לא תמיד עובד. יש כמה סיבות שיכולות לגרום לכך שתהיה תקיעה בכל מה שקשור לירידה במשקל. למשל: חוסר בפעילות גופנית, חוסר בשתייה מרובה או אפילו בחירת הדיאטה הלא נכונה. זה נשמע לכם מוכר? עשיתם בעצמכם מספר דיאטות שלא ממש היו מוצלחות? אם כך, הגיע הזמן שתדעו: זה לא במקרה שכולם מדברים היום על דיאטה קטוגנית. היא עובדת בצורה בלתי רגילה, כך שאם גם אתם רוצים להגיע למשקל הרצוי שלכם, אל תדחו את התחלת הדיאטה הנפלאה הזאת.

הדיאטה כוללת הפסקה של צריכת הסוכר ופחמימות. לעומת זאת, תוכלו לצרוך שלל מוצרים אחרים הכוללים אינספור טעמים, שומן ואבות מזון שחשובים לגוף שלנו כמו שמן MCT. עם זאת, חשוב להיות מודעים לכמה תופעות שלא פעם מתקשרות לדיאטת קטו, ואחת מהן היא: ריח רע מהפה.

מדוע המעבר לתזונה קטוגנית גורם לריח רע מהפה?

כאשר עוברים לשמור על תזונה קטוגנית, הגוף מתחיל לייצר גופי קטון שעל שמם נקראית התזונה- תזונה קטוגנית. זהו רכיב ביוכימי אשר נוצר כאשר הגוף עובר להשתמש בשומן כמקור אנרגיה עיקרי, במקום בפחמימות. בתחילה, הגוף אינו יודע לנצל היטב את הקטונים למטרות ייצור אנרגיה, ולכן חלקם מופרשים דרך השתן או דרך מערכת הנשימה. זוהי הסיבה שבמעבר לתזונה ניתן לחוש בריח משונה הנפלט מהפה או בטעם מתכתי. גופי הקטון המופרשים דרך הנשימה הם מסוג אצטון, ולכן הריח מזכיר מעט את ריחו של מסיר הלק.

החדשות הטובות הן, שהתופעה הזאת חולפת במהרה. הגוף מסתגל תוך שבועות ספורים להשתמש בגופי הקטון ליצירת אנרגיה, והם אינם מופרשים עוד אל מחוץ לגוף במידה משמעותית.

יש לציין שחלק מהאנשים כלל לא ירגישו בשינוי בריח מהפה, ושהריח הוא לאו דווקא רע, אלא שונה מהרגיל.

חשוב לדעת שהתופעה אינה מסוכנת כלל ולא גורמת לשום נזק.

האם יש מה לעשות בינתיים, עד שהגוף יתרגל לשינוי?

התשובה היא בפירוש כן. ראשית, אם תהיו מודעים לעובדה שהתופעה הזאת עלולה לקרות, זה לא יפתיע אתכם ולא יבהיל אתכם. שנית, יש מספר פעולות שתוכלו לעשות כדי להתמודד עם הריח ועם הטעם המוזר בפה. למשל, אם תשתו כמויות יותר גדולות של מים זה יעזור.

אם תוסיפו למים שאתם שותים גם צמחים שונים שמרעננים את הנשימה באופן טבעי, זה יכול לסייע. תוכלו, למשל, להוסיף למים שלכם ציפורן, קינמון או נענע. במקרים בהם הריח מציק לכם במיוחד, כמו לקראת פגישה חשובה, ניתן ללעוס מסטיק ללא סוכר.

ריח רע מהפה בתזונה קטוגנית

תרומת השינוי התזונתי לחלל הפה והשיניים

חשוב לזכור שאחרי תקופת ההסתגלות, בסופו של דבר הדיאטה החדשה תטיב עם מצב הפה שלכם. מחקרים רבים מצביעים על כך שדיאטה דלת פחמימות מסייעת, בין היתר, בהפחתת העששת. היא מפחיתה את הסיכון למחלות חניכיים מסוגים שונים ושלל דלקות חניכיים מטרידות. לכן ברור מדוע כדאי להיות סבלניים ולחכות שהתופעה תחלוף.

נשמח לסייע בכל שאלה או תופעה שאתם חווים בכניסה לתזונה הקטוגנית וללוות אתכם בשינוי החשוב הזה- צוות מרכז גלאנט

לעוד מידע על מדוע חשוב להתחיל דיאטה קטוגנית בליווי מקצועי

כתבות נוספות בבלוג

8 סיבות מרכזיות לחשיבות בניית מסת שריר

מיכל חבושה דיאטנית קלינית
18.3.2024

תסמונת השחר - מהי ואיך מטפלים בה

מיכל חבושה דיאטנית קלינית
4.12.2023
צור קשר - גלאנט שיטה ייחודית לטיפול בסוכרת 03-7208533