חזרה

המאכל המפתיע שנחשב לאנטיביוטיקה הקטוגנית

ציר עצמות הוא סוג של מזון על ומומלץ לשלב אותו בכל תזונה לרבות בתזונה קטוגנית וקרניבורית ובעיקר בשלבים הראשונים של התזונה

ציר עצמות יכול להיות פתרון מושלם בתקופת ההסתגלות לתזונה. הוא עוזר להתמודד עם התופעות של "שפעת קיטו" כמו עייפות, כאבי ראש וגם לעזור מאוד לפעילות של מערכת העיכול. גם במקרים שיש קושי להתחיל את התזונה, ציר איכותי ושומני יכול לתת פתרון מצוין ולספק לגוף מזון בריא וזמין.

תכונות הפלא של הציר

ציר עצמות עשיר בנוטריינטים רבים כמו קולגן, ג'לטין, גלוקוזאמינים, מינרלים כמו סידן, מגנזיום, אשלגן והוא מכיל ריכוזים גבוהים של חומצות אמינו כמו גליצין, פרולין, ארגינין וגם ויטמינים רבים אחרים.

לא במקרה, אנחנו שותים ציר כשאנחנו חולים או כשיש לנו כאב בטן. ציר טוב באמת יכול לעזור גם למערכת החיסון וגם להרגיע את מערכת העיכול. ציר יכול לסייע לבריאות העור, מפרקים, חיזוק עצמות ולשפר את רמת האנרגיה בגוף.

‍המתכון המושלם לציר עצמות

אתם תספרו לנו… בינתיים אצרף מתכון שלי לציר עצמות פשוט וטעים.

את הציר שלי אני אוהב להכין מעצמות ברך, רגל עגל וכל עצם אחרת שיש בבקר. דווקא את עצמות המח אני אוהב לשמור לצלייה ולאכול כמו שזה (את מה שנשאר אפשר להוסיף לסיר).

תבלינים? לא מתבל, למעט מעט מלח בסוף הבישול וגם לא תמיד. תלוי בטעם. איך בכל זאת אפשר לתבל את הציר? צלייה של העצמות. אני מתחיל את הבישול עם צלייה של העצמות בתנור במשך 20-30 דקות ב-180 מעלות על טורבו עד להשחמה.

‍הוראות הכנה

אני זורק את העצמות לסיר לבישול איטי (בין שליש לחצי בנפח) וממלא במים רותחים, מעביר לבישול בחום נמוך ושוכח ל48 שעות. אין סיר לבישול איטי? לא נורא, אפשר להביא לרתיחה, לכפות ולהעביר לתנור ב-100 מעלות. אפשר גם להמשיך לבשל על אש נמוכה ביותר. מה שחשוב, לתת לציר מינימום 12 ורצוי 24-48 שעות של בישול. בסוף, מוציאים את העצמות, מתבלים במלח אם רוצים ונהנים מציר עצמות בריא וטעים מאוד.

אפשר לשתות, אפשר לאכול עם בשר מבושל, בשר טחון מטוגן ואפשר גם להשתמש כבסיס לתבשילים שונים ורטבים. אז קדימה, תציקו לקצב שלכם שיפנק אתכם בכמה עצמות של עגל מקומי שגדל בתנאים טובים (כן כן יש הבדל בטעם) ותכינו לכם סיר של ציר בריא ומפנק.

כיצד ציר עוף יכול לסייע לחולי סוכרת?

הנה כמה דרכים שבהן ציר עוף יכול להוות טיפול בסוכרת ללא תרופות:

דל פחמימות ודל קלוריות: ציר עוף הוא מזון דל פחמימות ודל קלוריות, מה שהופך אותו לבחירה טובה עבור אנשים עם סוכרת שצריכים להקפיד על צריכת הפחמימות והקלוריות שלהם כדי לנהל את רמות הסוכר בדם.

עוזר עם הידרציה: אנשים עם סוכרת נמצאים בסיכון מוגבר להתייבשות, במיוחד אם רמות הסוכר בדם גבוהות. ציר עוף הוא מקור טוב לנוזלים, שיכול לעזור לשמור על לחות הגוף ולשמור על רמות סוכר תקינות בדם.

מכיל חומצות אמינו: ציר עוף עשיר בחומצות אמינו, החשובות לשמירה על רמות סוכר בריאות בדם. חומצת האמינו גליצין, במיוחד, הוכחה כמסייעת לווסת את רמות הסוכר בדם ולשפר את הרגישות לאינסולין אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2.

תכונות אנטי דלקתיות: ציר עוף מכיל תרכובות אנטי דלקתיות, כמו כונדרויטין סולפט וגלוקוזאמין, שיכולים לסייע בהפחתת הדלקת בגוף. דלקת היא גורם מפתח בהתפתחות תנגודת לאינסולין וסוכרת מסוג 2.

עשוי לתמוך בבריאות המעיים: ציר עוף מכיל ג'לטין, שהוא חלבון התומך בבריאות המעיים. מעי בריא יכול לשפר את הרגישות לאינסולין ולעזור לווסת את רמות הסוכר בדם.

חשוב לציין שבעוד שציר עוף עשוי להיות מועיל לאנשים עם סוכרת, אין להסתמך עליו כטיפול ראשוני במצב. ומומלץ להתייעץ עם מרפאה לטיפול בסוכרת.

כתבות נוספות בבלוג

8 סיבות מרכזיות לחשיבות בניית מסת שריר

מיכל חבושה דיאטנית קלינית
18.3.2024

תסמונת השחר - מהי ואיך מטפלים בה

מיכל חבושה דיאטנית קלינית
4.12.2023
צור קשר - גלאנט שיטה ייחודית לטיפול בסוכרת 03-7208533