fbpx

10 הדיברות לחג הפסח – החירות מפחמימות, או אם תרצו החירות מרעב

מאת: 16/02/2018בלוג

מאמר מאת עדינה בכר, דיאטנית קלינית M.Sc

שומרים על דיאטה דלת פחמימות ומוטרדים מחג הפסח? משמע אתם לא חוטאים בחטא הגאווה. עדיף לחשוש מאשר להיות שאננים ולחבל בדיאטה מבלי משים. זכרו כי בזכות הדיאטה, אתם חופשיים מרעב, לא חייבים לנשנש ופחות נוטים להתפתות.

מצאו הנאה בכל המזונות שאתם יכולים לאכול ללא ייסורי מצפון כמו בשר, עוף, דגים, ביצים, גבינות שמנות, ירקות בכל צורת הכנה כולל מטוגנים, שקדים ואגוזים לאוכלי קטניות, שוקולד מריר וכל השמנים שמוסיפים טעם ותורמים לתחושת השובע והסיפוק מהארוחות: שמן זית, אבוקדו, זיתים, טחינה, חמאה, שמנת להקצפה, קוקוס וכו'

תוכלו להכין את מתכוני הלחם והלחמניות ולמרוח עליהם חמאה, תוכלו לגוון ולהכין קינוחים דלי פחמימות.

על מה כדאי להקפיד, או אם תרצו 10 הדיברות:

  1. שמרו על ריכוז – אתם כבר רגילים לא ללכת עם הזרם. נכון, יש לאנשים המון הערות על אופן האכילה שלכם, התעלמו מהערות לא רלוונטיות לכם, השיבו להם בנימוס ועשו את המוטל עליכם. אם כבר התחלתם לרדת במשקל לפני החג יתכן ויצטרפו לתהליך שלכם חברים או בני משפחה.
  2. הקשיבו לגוף – וודאו שבסיום כל ארוחה אכלתם כמות מספקת של שומן כדי להיות שבעים וזכרו שאם אתם לא רעבים לא כדאי לכם להתפתות לאכול. זה בסדר לשבת בחברותא ורק לשתות כוס תה או להנות מסודה עם לימון או מקפה שחור. התעלמו ממבטים או הערות.
  3. חשבו על כל המגוון שממנו אתם יכולים להנות ופחות על מזונות מהם אתם צריכים להימנע. כמה נחמד לאכול כבד קצוץ ללא רגשי אשמה.
  4. תכננו את האכילה – הכינו לעצמיכם מזונות שתוכלו להנות מהם, למשל שניצל מטוגן בקמח שקדים או תרד מוקרם או פטריות מוקפצות ביין וחמאה או כרובית מטוגנת. מרק עוף או בשר עם ירקות תמיד טוב כדי להשביע ולספק לכם נוזלים ומינרלים.
  5. מצות מחוץ לתחום שלכם! אפשר טעימה בערב החג בשביל הברכה. שבו רחוק מהמצות
  6. הרבו בשתיית מים והימנעו משתייה ממותקת. אפשר להנות מקפה ותה, יש להמעיט בשימוש בממתיקים
  7. יין משמח לבב אנוש וגם אתכם אתם יכולים להנות ממנו (כוסית לאשה, 2 כוסיות לגבר)
  8. מומלץ בימי החג לנצל את הזמן הפנוי לטיולים בטבע, המלווים בהליכה ברגל. כדאי אפילו להעביר את הבילויים המשפחתיים לחיק הטבע.
  9. אם בכל זאת נשארתם בבית, קצרו את זמן הישיבה ליד השולחן או הצלחת שלכם: עברו לשבת ליד בן הדוד שלא פגשתם מזמן, סייעו בפינוי השולחן בסיום הארוחה, שחקו עם הילדים הקטנים או הדיחו כלים.
  10. בלי רגשות אשם במידה וחרגתם ולא צלח לכם כי זה לא יעזור. במקום כשלון התייחסו לזה כאל ניסיון שממנו למדתם ובחג הבא כבר תהיו חכמים יותר

חג שמח!